Hohja, allemaal dingen die uiteindelijk te verwachten zijn hé! Ik zie het aantal spammails en virussen eigenlijk nog niet zo snel afnemen, misschien dat we wel binnenkort op een stabiele fase mogen hopen dus dat het aantal zo'n dingen niet meer zal groeien.
Vrij stupied artikel, is zelfs geen glazen bol voor nodig.Logisch dat steeds meer pogingen voor het verspreiden van malware ondernomen zullen worden, maar de medicijn wordt ook steeds beter. Bv. wat betreft SPAM: de laatste maanden krijg ik op Hotmail geen spam meer, de filter van Gmail werkt op 99% en voor Pop3 waar ik telkens ik open 10/20 spams krijg, werkt de filter van windows-live-mail-desktop 80%. Voor het overige moet men gewoon goed uitkijken: op kerstdag heb ik een pracht van een phishing-mail gekregen van een 'chinese bankbediende die het geld van een overleden client 50/50 wou verdelen'. Ik vermoed de mail gekregen te hebben als gevolg van de registratie 2(!) jaar geleden voor Foxmail (chinees programma), goed programma dat ik na een tijd gedesinstalleerd heb omdat ik internettrafiek zag met het programma enkel geopend, dus wanneer geen mails ontvangen of verzonden werden.
Ik vraag mij wie er allemaal in zo'n verhaal van een chinese bankbediende trapt. Ongetwijfeld een aantal mensen nog, maar zo'n dingen zijn toch zwaar verdacht...